Kawasaki ZR 7S ´01

klikni:             více fotek                napsaly v tisku               odkaz na více info

Po více než roce jsem se přes veškerý odpor ostatních rozhodl vrátit k motorce.Volba padla na Kawasaki ZR 7 v polokapotované turistické verzi S.Nechtěl jsem nic starýho ale taky nic drahýho a taky aby to trochu jelo - no to je potom těžký.Takže jsem využil cenové výhodnosti jednoduchých osvedčených cestovních strojů bez různých high-tech.

  Takže blíže ke stroji.Tento motocykl na naší scéně sice není ničím ojedinělým,ale rozhodně není vidět tak často jako Bandit a spol.A hlavně verze S není zrovna běžná na všech srazech.Vyráběla se v letech 1999 - 2004,z toho polokapotovaná verze 2001-2004. 

  Mezi jeho hlavní přednosti patří bezesporu vzhled.Tahle motorka je prostě krásná a ta polokapotáž s čirým světlem se opravdu povedla.Krasný příklad toho jak se dá z celkem nudnýho naháče udělat  nádhernej cesťák.Vypadá pohodlně - je pohodlná.Posed je další předností.Rozumě prostorné sedadlo poskytuje dobré sezení.Je ale trochu tužší a prdel začíná bolet trochu dřív,ale stačí na minutu sesednout a jede se dál.Nejlepší je poloha řidítek,konečně něco pro mě.Jsou pěkně turisticky vysoko a také jsou příjemě široké.Stupačky by mohly být pro mě trchu více v předu a níž,ale to už si vymejšlim.Další plus je rozumný prostor pod sedadlem.Svačina a několik drobností se tam určitě vejde.Človek nemusí kvuli každý blbosti brát tankvak nebo baťoh.

  Motor pochází původně z modelu Zephyr 750,takže žádnej nováček,ale starej ostřílenej pochoďák dvouventil.To ale neznamená že je špatný pravě naopak.Navíc byl i trochu z modernizován.Pro výletní účely je přímo ideální.Abych to upřesnil - 738ccm,56kw/76koní při 9500,63 Nm/7000.Navíc je tady i závan moderní techniky v podobě snímače polohy škrtící klapky -  K-tric. Řekl bych že reakce na přidání plynu je opravdu ochotnější než u mých předchozích motorek. Výhoda motoru je,že se nemusí točit.Nechá se rozjet už od 2000 ot..Od 3500 přichází příjemná dynamika a táhne lineárně. Slušně táhne i ve vysokých otáčkách - kolem 8mi tisíc.Rozhodně se nedá říct že by ve vyšších otáčkách uvadal.Na druhou stranu je třeba říct že v té uplné špičce přeci jenom postrádá vrchol. Při běžné jízdě 3000 - 5500 otáček má človek pod plynem rozumnou výkonovou rezervu. Startuje výborně - studená i teplá. Převodovka řadí lehce, dobře se hledá neutrál.Je pouze 5ti stupňová ale 5 není přehnaně krátká takže na 100km/h točí asi 4400.Výhoda je že se nemusí tolik řadit,což koresponduje z houževnatou charakteristikou motoru.Ale přiznám se že i přesto bych 6tku uvítal.Ovšem nevýhoda kterou jsem zanamenal jsou určité vibrace ktaré nastupují kolem 5000 otáček:To je trochu nepříjemné při ustálené rychlosti už od 110km/h.Kolem 130 -140km/h se trochu ustálí.Nevím jestli je to problém jenom mého modelu nebo je to u všech.Ale není to nijak hrozný.


  Podvozek je další část motocyklu která je v kolonce plus.Ovladatelnost je bezproblémů.Překlápění z jedné strany na druhou a vodění do zatáček jde úplně lehce.Oproti GPZ 1100 která je asi o 35kg těžší je to obrovsý rozdíl.I manévrování na místě nebo otáčení někde na ulici je v pohodě.Smozřejmě že 230kg je taky někdy cejtit a tlačit bych to nechtěl,ale při jízdě je necítíte.Zatím jsem nezaznamenal ani nijaké výraznější kroucení.Ale v nějakých extrémních rychlostech jsem to nezkoušel,takže trochu nevim.Při běžné jízdě kolem 100km/h žádnej problém.Odpružení by mohlo být trochu komfortnější.Takové ty příčné vlnky co bývají na vedlejších silnicích nemá ráda.Celkově to platí o horších silnicích vůbec.Na tyhle ůčely by bylo vhodnější TDMko které přecijenom něco přebralo z endura.Bylo také na seznamu potenciálních strojů.

    Samozřejmě že jsou lepší motocykly i v této kategorii,ale je to také o ceně,která pro mě byla rozhodující.Zkrátka value for money.A za těchto podmínek si myslím že to byl dobrej kup - 4válec,750tka,25000km,originál stav,přímý dovoz z něměcka po ženský. A hlavně rok výroby 2001 a to za 77000.- i s přihlásením na český papíry.... a to se vyplatí !  :-)). ( No,přehoupl se rok a stou výhodností už to neni tak slavný,ceny padaj jak hrušky ze stromu.)              Už teď ale vím že to je pohodlný turisticý motocykl s vhodnou charakterisikou výkonu pro tyto ůčely (S R1 se nikde honit nehodlám),s velice elegantním a moderním designem.Který trochu maskuje starší techniku.        Je to trochu opak FZ750,která naopak na svoji dobu měla velice moderní motor a vzhled jak z pravěku.I dnes je její motor modernější než u této kawiny.Ale za vše mluví činy,tak uvidíme.


ZKUŠENOSTI POSTUPNĚ ZÍSKÁVANÉ PRAXÍ : 

 - 9/2007 Při poslednním vejletě do K.H. to dělalo nějakejch 5,8l/100km. No mohlo to bejt míň,ale co je do 6ti je v poho.                                                                  

 - 9/2007 Při vyšší rychlosti (od 120km) by určitě prospělo vyšší plexi.I když se zdá na první pohled docela poctivé jeho učínnost by mohla být vyšší.                  

 - S těma vibracema to nakonec neni tak hrozný,pociťuju je jen občas,jinak mě  nijak neobtěžují, tak nevím asi jsem si zvyk :-) 

 - Výborný zrcátka-vůbec se neklepou,je vnich dobře vidět a jdou sklopit podobně jako u auta. 

 - Na www.zr-7.com jsem se dočetl ty vibrace co nich píšu výše je běžný jev.Doslova:  You may notice some vibration in the handlebars and/or footpegs and/or seat when the engine is revving in the 4800-5200 rpm range.  This is normal.

 - Tak jsem chtěl na zimu vyndat baterku.Ovšem narazil jsem na poměrně komplikované řešení.Baterka je schovaná pod hubicí nasávaného vzduchu k filtru.Takže - povolit nádž,povolit a uvolnit boční šedé kryty,nadzvednout nádrž,povolit šroubky krytu airboxu,odělat kryt airboxu - hurá baterie je volná,stačí už jen odmontovat kontakty - jak jednoduché že :-(((((((((((.

-3/2008 Pozimní startování: Musím říct že,proběhlo bez problémů.Po problémech z předchozími Yamahami kdy motorka prostě nechtěla chytnout,jsem byl mile překvapen. Je pravda že to asi 10x chcíplo než se volnoběh udržel,ale zavrčela už od prvního pokusu.Takže pozimní starty dobrý.

-5/2008 Níže uvedená maximálka se mi nepodařila dosáhnout.Dle tacho max 201km/h.Mohl k tomu přispět i odpor kufru,špinavjejší vzduch. filtr nebo vygajdaná řetězovka.

-5/2008 Spotřeba při výletě na Konopiště 5,2l/100km. To mě příjemě překvapilo.Poslední dobou mi přišlo že žrala dost přes 6.Je fakt že sem si jel v pohodě kolem stovky,jen občas 130.Zkrátka když se za to netahá,umí bejt úsporná.

-6/2008Vyměnil jsem řetězovku.Osadil jsem ČZ  Xring.Tak jsem zvědavej na poctivej českej výrobek.Byla dobrá cena tak uvidíme jestli to nebude vykoupený poloviční životností.

-10/2008 tak ta převodovka zase tak lehce neřadí,je trochu hrubá a když nezařadíte pořádně tak vám vyskočí rychlost. Zkrátka musí se tou nohou poctivě pohnout nahoru.

-10/2008 Během poslední cesty po horách Rakouských a Italských mě příjemě překvapila spotřeba. 5l /100km. Čím delší trasa,tak to žere míň. Ono když v Itálii stojí benzín 37kč tak je nízká spotřeba skoro nutnost: :-)

-9.3.2009 Tak už jsem to nevydržel a probudil mášu ze zimního spánku.Musím říct že baterka si zaslouží velkou pochvalu,protože aniž bych ji na zimu dal do tepla(prostě jsem ji nechal v motorce ve studený garáži),tak točila s motorem jak čerstvě nabitá.Nastartování bylo celkem standartní - chytla,chcípla, chytla,chcípla, až už nechcípla a pěkně se probudila.Takže pozimní standart. Jinak první projížďka byla moc fajn :-)

________________________________________________________________________
Jako zajímavost uvádím NAMĚŘENÉ HODNOTY při testu časopisu Motocykl:    (hodnoty v závorce jsou od výrobce.) Zajímavý je hlavně udaj točáku - pravda je že kolem 5000 to bere všechno.                   

Výkon:              79,5k  (76k)

Točák:              69.5Nm/5800ot  (63Nm/7300ot)

Max rychlost:    210Km/h  (205Km/h)

Technická data

Model:

Kawasaki ZR-7

Rok výroby:

2001
Motor
Objem: 738 ccm
Typ: Řadový čtyřválec
Točivý moment: 63 Nm/ 7300 ot.  (viz výše)
Výkon: 

56 kW/ 9500 ot.   (viz výše)

Kompresní poměr: 9.5:1
Vrtání,zdvih :

66 x 54 mm

Rozvod: DOHC, 8 ventilů, čtyřtaktní
Zapalování: Elektronické
Chlazení: Vzduch + olej
Počet rychlostí: 5
Sekundární převod: Řetěz
Rozměry
Pohotovostní hmotnost: 236 kg
Pneumatiky/brzdy
Přední pneu: 120/70 ZR17
Zadní pneu: 160/60 ZR17
Přední brzda: Kotouč dvojitý 300 mm
Zadní brzda: Kotouč 240 mm
Rychlost
Max. rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 3.8 s
Další informace
Kapacita nádrže/ rezerva: 22 / 3 litrů

 

 

 

3. 12. Svatoslav

Zítra: Barbora

Návštěvnost stránek

014008