Jó IXESO !To byl jeden velkej omyl.Ale než začnu nadávat,něco na úvod. Tento motocykl se začel vyrábet někde v 70tých letech(cca1976).A v různých modifikacích se vyrábel až do asi 1988.Řada XS byly motocykly klasické koncepce něco jako CB od Hondy.Vyráběly se v různých obsahových variantách až do 1100.Čtyřstovka byl 2válec,ale větší objemy byly 3válce což je nezvyklé.Můj model byl z roku 1981(Jó dneska by už mohl bejt na veteránskejch SPZ),ve verzi soft chopper.
Byl to můj první čtyřtakt,mě bylo 19let a byl jsem patřičně naivní.Za 36500,nekupteto - takovej čoprák a ten zvuk...kámoši se poserou.To byly první dojmy když jsem jí kupoval.Vzhledově je to opravdu pěkná klasika,rozumě zvýšená řidítka,krásná zpětná zrcátka ride to live....,pohodlné rozměrné dvousedlo,chromovaný blatník a bublavý zvuk dvouválce.Ten můj model měl nějakej vykuchanej vejfuk,takže to řvalo jako prase.Naštěstí jsem k tomu dostal ještě jeden tichej,takže jsem to mohl měnit podle libosti.Ani jeden ale nebyl původní,to byla jedna z chyb.Standartně je totiž monotvána dvojice chromovaných koncovek a to by bylo jiný kafe.Vzhledově je to pěkný dneska už veterán,ktomu není moc co vytknout.
Posed na těchto typech motocyklů je všeobecně pohodlný pro oba.Nebyl to úplně chopper ale soft,což znamená klasiku s nádechem copperu.Takže se vlastně sedí jako na klasice,ale máte trochu výš ruce,ale tak akorát.Sedadlo bylo tužší ale vzhledem k tomu že jsem nepřekonával velké vzdálenosti tak ho nemůžu kritizovat.
Od tohoto typu motocyklu nemůžeme očekávat nějaké výkony,takže hodnocení všeho se odvíjí v trochu jiné rovině.Jízdní vlastnosti byly poplatné modelu.Rozhodně nebyly nějak výrazně špatné.Podvozek se nijak moc nekroutil.Vzhledme k tomu že se jedná o lehký motocykl,tak se slušně ovládal.Přední brzda nic moc - jeden jednopístek,zato zadní brzdila celkem slušně,nejlíp ze všech motorek který sem měl.Byl to buben.Jízdní vlastnosi se dají hodnotit jako dobré.
Motor vzducháč dvouvál,dvouventil vybavený jak el. startérem tak nožní pákou.Bohužel jsem měl verzi s výkonem 27k(otevřená přes 40k)takže to moc nejelo,ale ten majestátní pocit ze čtyřtaktu tam byl.Oproti MZtě měl lepší točák od spodu,a i na šestku když se přidalo tak byla cítit odezva.Vše se ale odehrávalo v rychlostech do 120ti.Víc to nejelo i když mi bylo řečeno,že dokáže 140,ale tím už nakousávám problémy které jsem měl.Motor jako takový není špatný.Dokonce jsem slyšel názor že když hondě starý motocykl tak,XS.Ty prej jezděj furt a jsou levný.Možná je to pravda,ale já měl smůlu.
Můj motocykl měl jeden velkej problém - dobíjení.Smůla byla v tom že se to projevovalo různě,ktomu se občas přidalo něco jinýho a ani mechanici na to nepřišli.Takže jsem to měl jako takovej elektro mobil.Když jsem měl čerstvě nabyto,starovala i na el .startér a vše fungovalo,ale pouze tak 30 - 50 km.Do toho se přidala vysoká spotřeba oleje a následné přidření kliky.Oprava i s novýma kroužkama stála 6000,- to by nebylo nic hroznýho kdyby to dál jezdilo.Zrovna když to bylo na opravě tak dobíjení fungovalo.jen sem to přivez domů.tak to nešlo.Problém byl taky v tom že mi bylo líto do toho vrážet peníze a nechtělo semi to natvrdo postavit do Yamahy ať to stojí coto stojí.Vše pořádně vyšlo najevo až po prodeji(to sem si taky užil :-(( !! ).Byl špatný pastorek na startéru a řetěz kterej od něj vede do motru.Jak to chrastilo tak ten řetěz nahlodával alternátor v těsný blízkosti,proto to jednou šlo a jednou né.Oprava 10000.- nový majitel po mě chtěl náhradu,naštěstí sem to zahrál do outu.Kdybych to takhle věděl hned.Tak sem to dal spravit a mohl jsem jezdit.No jo po bitvě je každej chytrej.
Smutný na tom je že za 2 sezony jsem najezdil pöuze asi 3000km a to ještě s problémama a kolem baráku.Už na to nechci myslet.Ani nebu psát duvody pro koupi,protože žádný nejsou.Tyhle¨motorky už se nekupujou.Všechny ale nejsou špatný,měl jsem prostě smůlu.
tech údaje:
Vzduchem chlazený 2válec,2ventil,el.starter,nožní starter,27k,6 rychlostí
vepředu 1kotouč,vzadu buben,pohon řetězem
max 120-130km/h,spotřeba 5-6l/100km