8 ball pravidla

Pravidla 8Ball

http://www.pool-table-rules.com/bca8ball.php

4.01 Předmět hry

8Ball je hra, která se hraje s bílou koulí a 15ti cílovými koulemi očíslovanými od jedničky do 15. Hráč musí potopit koule ve skupině očíslované 1 až 7 (celobarevné), zatímco druhý hráč má 9-15 (pruhy). Hráč, který potopí například první skupinu a pak řádně potopí kouli s číslem 8 vyhrává hru.

4.02 Označení strku

Koule ani kapsa se nemusí určovat. Právem soupeře je požádat o označení koule a kapsy, jestliže si strkem není jistý. Strky o mantinel a kombinované strky se v úvahu neberou a pozornost se dává na označení jak cílové koule, tak kapsy. Jestliže se strk označuje, není vždy nutné označit detaily jako počet odrazů, mantinelů, doteků a dvojdoteků atd. Jakékoliv koule potopené faulem zůstávají mimo stůl, bez ohledu na to, zda patří hráči, nebo soupeři. Zahajující rozstřel není „označovaný strk“. Hráč, který rozstřeluje v 8-Ball může pokračovat tak dlouho, dokud při náběhu řádně potápí cílové koule.

4.03 Rozestavení koulí

Koule jsou srovnány do trojúhelníku na spodku stolu s koulí č. 8 uprostřed trojúhelníku, první koulí na spodním bodu, pruhovanou koulí na rohu rozestavení a celobarevnou koulí na druhém rohu.

4.04 Pořadí hry

Vítěz rozstřelu má možnost zahájit hru. Vítěz každé hry rozstřeluje v další. Následují obvyklé podmínky, které mohou být upraveny turnajovými činiteli předem:
a) Hráči se při rozstřelu střídají
b) Rozstřeluje ten, který prohrál
c) Zaostávající hráč rozstřeluje v další hře.

4.05 Řádný rozstřel

(Definice) Pro provedení řádného rozstřelu musí hráč (s bílou koulí za horní čárou) buď 1) potopit kouli nebo 2) umístit minimálně 4 číslované koule na mantinel. Jestliže hráč neuspěje v zahrání legálního rozstřelu, je to faul a přicházející hráč může buď 1) souhlasit s pozicí na stole a potápět a nebo 2) nechat koule znovu nastavit do trojúhelníku a je mu umožněno hrát úvodní rozstřel nebo může dovolit soupeři rozstřelovat znovu.

4.06 Neplatný rozstřel

Jestliže hráč neuhraje řádný rozstřel, 1) všechny potopené koule zůstávají mimo stůl (kromě koule s číslem 8, viz pravidlo 4.8.), 2) je to faul, 3) stůl je otevřený. Upozornění: Přicházející hráč má bílou kouli v ruce a nastavuje ji za horní čáru a nemusí zasáhnout cílovou kouli, která je za horní čárou, pokud první zasáhne bílou kouli na druhé straně horní čáry a způsobí, že se bílá koule vrátí za horní čáru a zasáhne cílovou kouli.

4.07 Cílová koule vyskočí ze stolu při rozstřelu

Jestliže hráči při rozstřelu vyskočí cílová koule mimo stůl, je to faul a přicházející hráč má možnost buď 1) akceptovat pozici na stole a hráč a nebo 2) vzít bílou kouli do ruky, položit ji za horní čáru a hrát.

4.08 Koule s č. 8 potopená při rozstřelu

Jestliže je při rozstřelu potopena koule s č. 8, může hráč požádat o nové nastavení do trojúhelníku a nebo nechat osmičku přenastavit a pokračovat ve hře. Jestliže hráč fauluje při potopení osmičky při rozstřelu, přicházející hráč může buď nechat nastavit znovu rozstřelový trojúhelník a nebo nechat osmičku přenastavit a začít hru s koulí v ruce za horní čárou.

4.09. Otevřený stůl

(Definice) Stůl je „otevřený“ jestliže výběr skupiny (celobarevné nebo pruhované) nebyl ještě udělán. Když je stůl otevřený, je správné odehrát nejdříve celobarevnou nebo obráceně. Poznámka: Stůl je vždy otevřený okamžitě po rozstřelu. Když je stůl otevřený, je správné odehrát jakoukoli celobarevnou nebo pruhovanou při procesu potápění a označit buď barevnou nebo pruhovanou. Nicméně když je stůl otevřený a je zasažena osmička jako první je to faul a žádná celobarevná ani pruhovaná nemůže být připočtena ve prospěch hráče. Hráč končí svůj pobyt u stolu; přicházející hráč může vzít bílou kouli do ruky; jakékoliv potopené koule zůstávají mimo stůl; a přicházející hráč má stůl jako by byl stále otevřený. Na otevřeném stole zůstávají všechny nelegálně potopené koule mimo stůl.

4.10 Výběr skupiny

Výběr pruhovaných nebo celobarevných není určen rozstřelem, i když spadnou koule jedné nebo obou skupin, protože stůl je vždy ihned po rozstřelu otevřený. Výběr skupiny je určen až v okamžiku, kdy hráč řádně potopí označenou cílovou kouli po rozstřelu.

4.11 Řádný strk

(Definice) Při všech strcích (kromě rozstřelu a když je stůl otevřený), musí hráč udeřit jednu ze své skupiny koulí první a buď potopit očíslovanou kouli a nebo dostat bílou kouli nebo jinou číslovanou kouli do kontaktu s mantinelem. Poznámka: Hráči je dovoleno zahrát bílou kouli od mantinelu před kontaktem s cílovou koulí; nicméně po kontaktu s cílovou koulí musí tato koule být potopena, nebo musí bílá koule nebo jiná číslovaná přijít do kontaktu s mantinelem. Nesplnění těchto podmínek znamená faul.

4.12 Jistota

Z taktických důvodů si může hráč vybrat potopit viditelnou cílovou kouli a také nepokračovat v pobytu u stolu včasným ohlášením „jistoty“. Jistota je řádný strk. Jestliže hráč hodlá zahrát jistotu potopením viditelné koule, pak před strkem musí hráč oznámit hru na jistotu svému soupeři. Je na hráčově zodpovědnosti uvědomit soupeře o úmyslu hry na jistotu. Jestliže se tak nestane a je potopena jedna z cílových koulí, hráč bude požádán hrát znovu. Jakákoliv koule potopená při jistotě zůstává potopená.

4.13. Skóre

Hráč má právo pokračovat v odehrávání dokud neselže v potápění koule své skupiny. Poté, co hráč řádně potopí všechny koule své skupiny, potápí kouli s číslem 8.

4.14 Fauly

Soupeř si nastavuje bílou kouli z ruky. To znamená, že hráč si může bílou kouli umístit kamkoli na stůl (nemusí to být za rozstřelovou čáru s výjimkou prvního rozstřelu). Toto pravidlo zabraňuje hráči zahrát úmyslný faul, který by dostal soupeře do nevýhody. S bílou koulí v ruce může hráč použít ruku nebo část tága (včetně špičky), aby umístil bílou kouli na místo. Když umístí bílou kouli, jakýkoliv následující pohyb od kontaktu bílé koule bude faulem, jestliže není řádným strkem.

4.15 Kombinační strky

Kombinační strky jsou dovoleny; nicméně koule č. 8 nesmí být použita jako první koule v kombinaci dokud to není poslední zbývající cílová koule na stole. Jinak je jakýkoliv kontakt s koulí č. 8 faulem.

4.16 Nesprávně potopené koule

Cílová koule je považována za nesprávně potopenou když 1) je tato koule potopena tím samým strkem, ve kterém je zahlášen faul, nebo 2) nespadne-li označená koule do označené kapsy a nebo 3) je přes strkem ohlášena jistota. Nesprávně potopené koule zůstávají potopené a jsou započítány ve prospěch hráče, který odehrává tuto určitou skupinu – celobarevné nebo pruhované.

4.17 Cílová koule vyskočí mimo stůl

Jestliže jakákoliv cílová koule opustí stůl, je to faul a ztráta náběhu, pokud je to č. 8 je to ztráta hry. Žádná vyskočená koule se nepřenastavuje.

4.18 Faul při skoku a strku shora

„Fauluje jen bílá koule“ je pravidlo hry, kdy zápas není rozhodován rozhodčím, hráč musí být upozorněn, že bude považováno za faul bílé koule, jestliže při pokusu o skok, zahnutí nebo odehrání shora nebo okolo překážející koule, která není správnou cílovou koulí, se překážející koule pohne (ať už díky ruce, tágu nebo hrabičkám).

4.19 Hra koule č. 8

Když je č. 8 je řádnou cílovou koulí, není faul důvodem ke ztrátě hry, jestliže č. 8 není potopena nebo vyskočí ze stolu. Přicházející hráč má bílou kouli v ruce. Poznámka: Kombinační strk nemůže být nikdy použit na legální potopení č. 8, kromě případu, kdy č. 8 je první kontaktovanou koulí v řadě.

4.20 Ztráta hry

Hráč ztrácí hru z důvodu některých z následujících přestupků:
1. Faul, když potopí č. 8 (kromě viz Koule č. 8 je potopena při rozstřelu).
2. Potopení č. 8 při současném potopení poslední koule skupiny.
3. Vyskočení č. 8 mimo stůl v jakémkoliv okamžiku.
4. Potopení č. 8 do jiné kapsy, než která byla označena.
5. Potopení č. 8 když není řádnou cílovou koulí.

Poznámka: Všechny přestupky musí být ohlášeny před dalším strkem, jinak budou přehlédnuty.

Hra na mrtvém bodě

Jestliže po 3 po sobě jdoucích pobytech u stolu každého hráče (6 pobytů celkem), rozhodčí uzná, že pokus o potopení nebo pohyb cílové koule bude mít za výsledek ztrátu hry, jsou koule přenastaveny a hráč, který rozstřeloval tuto hru, která zamrzla na mrtvém bodu, roztřeluje znovu. Pravidlo hry na mrtvém bodě může být použito bez ohledu na počet koulí na stole. Poznámka: 3 po sobě jdoucí fauly od jednoho hráče na č. 8 nejsou důvodem pro ztrátu hry.

Menu


o7jdzl.jpg

Welsh Open[2].jpg

trophy_masters.jpg

Champion of Champions.jpg

1176106_10200544125836006_1602907661_n.jpg

file-91.jpg

Ronnie_OSullivan_Snooker_Champion_PTC7_2011[2].jpg

topimage[2].jpg

_44628623_ronnietrophybody.jpg


trophy771.jpg

_44304734_ronnie270.jpg

http://www.dan-nypl.estranky.cz/stranka/odpocty_countdowns

http://www.prizevlnika.cz/partner.php?partner=Dana Plachá

29. 4. Robert

Zítra: Blahoslav

Ronnie Welsh 2016.jpg215259_10200438078328966_1416503438_n.jpg

539719_10150609203847062_10215162061_9450008_1545638402_n.jpg

german 12.jpg

Nadcházející akce/Upcoming events

27.11.-9.12. UK Championship

10.-16.12. Scotish Open

www.motto.cz

Northern Ireland Trophy 2008

08%20pls%20ronnie%20trophy[3].jpg

Jakékoliv veřejné použití materiálů z těchto stránek pouze se souhlasem webmastera.
All rights reserved. Contact webmaster.

Návštěvnost stránek

422411
_1234.bmp